Διαφημίσεις μετά μουσικής

http://bitdaily.gr/5517/opinions/diafimisis-meta-mousikis

Ας κάνουμε μια απλή σύγκριση. Επιλέγετε να διαβάσετε ένα άρθρο στο Internetπου ο τίτλος του σας τράβηξε την προσοχή. Ξεκινάτε, κάνετε scroll τις πρώτες γραμμές ή ίσως την πρώτη σελίδα παίρνετε μια γεύση και μετά αν δε σας φανεί ενδιαφέρον το εγκαταλείπετε. Πόσοι από εσάς είδατε τη διαφήμιση που βρίσκονταν πάνω από τον τίτλο του άρθρου ή στη στήλη δεξιά του;

Σε μια άλλη περίπτωση ακούτε μουσική στο ραδιόφωνο, η οποία κάποια στιγμή διακόπτεται από μια διαφήμιση και συνεχίζει μερικά δευτερόλεπτα αργότερα. Πόσοι ακούσατε τη διαφήμιση;

Σύμφωνα με μια έρευνα της Chartbeat, περίπου το 40% των ατόμων που έλκονται από τον τίτλο ενός άρθρου, είτε δε διαβάζουν καθόλου το περιεχόμενό του, είτε εγκαταλείπουν την ανάγνωση μετά το πρώτο scroll.

Το ζήτημα είναι αρκετά πιο ουσιαστικό και έχει να κάνει με βασικές αλλαγές στον τρόπο που προσλαμβάνουμε πληροφορία. Η ανάγνωση κειμένων, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature, δεν είναι πλέον η μέθοδος που μπορεί να καλύψει την υπερπληροφόρηση που δέχεται ο σύγχρονος άνθρωπος. Το αποτέλεσμα είναι ότι αντί να διαβάζουμε κάνουμε zapping στα κείμενα. Ο ήχος και το video είναι τα κανάλια πρόσληψης που μπορούν να συντονιστούν καλύτερα με την αύξηση του διαθέσιμου όγκου πληροφορίας.

Ας δούμε τώρα τι συμβαίνει με το video. Συνήθως η διαφήμιση είναι στην αρχή ενός video και ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να την παρακάμψει μετά από μερικά δευτερόλεπτα. Εκτός αυτού το video απαιτεί την πλήρη προσοχή του χρήστη, γιατί περιλαμβάνει εικόνα. Οπότε δεν είναι δυνατό να έχει ανοιχτή κάποια άλλη εφαρμογή και παράλληλα να βλέπει video. Μπορεί όμως να κάνει άλλες εργασίες ακούγοντας μουσική.

Ωραία μέχρι εδώ. Ας κάνουμε τώρα ένα συνδυασμό. Τους περασμένους μήνες, ηFacebook ανακοίνωσε την υπηρεσία Facebook Audio ID, η Apple εξαγόρασε τηBeats και ακολούθησε η Google με τη Songza. Όπως φαίνεται για κάποιο λόγο, η μουσική μπήκε ξαφνικά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των γιγάντων της τεχνολογίας.

Καθεμία από τις παραπάνω εταιρείες αποζητά μια πιο στενή σχέση με τους πελάτες της μέσω της μουσικής. Και εκτός από τον προφανή λόγο που είναι η ψυχαγωγία, ο λιγότερο προφανής λόγος είναι μάλλον η διαφήμιση.

Η SoundWave είναι μια startup με έδρα το Δουβλίνο, η εφαρμογή της οποίας έχει πάρει έγκριση να είναι κομμάτι του Google Wear που ανακοίνωσε η Google στο συνέδριο της. Η εφαρμογή δημιουργεί αυτόματα playlists, οι οποίες είναι εμπνευσμένες από τα ακούσματα του χρήστη και στη συνέχεια μπορεί να μοιράσει τις λίστες σε ομάδες ή κοινότητες που συμμετέχει. Οι λίστες μπορούν να περιλαμβάνουν μουσικά διαλείμματα, τα οποία φυσικά μπορούν να γεμίσουν με διαφημιστικά μηνύματα, επίσης στοχευμένα στις προτιμήσεις των ακροατών. Σε λιγότερο από ένα έτος, ο Mark Cuban, δημιουργός της εφαρμογής, έχει δεχτεί ήδη αρκετές προτάσεις εξαγοράς.

Η διαφήμιση ψάχνει να βρει το δρόμο της στη ψηφιακή εποχή και ήδη διαφημιζόμενοι και πελάτες είναι αρκετά αναστατωμένοι σχετικά με την αποτελεσματικότητα των νέων μέσων. Ίσως σε κάποιους εξ αυτών, η μουσική ακούγεται σαν ένα πιο παραδοσιακό κανάλι.

του Γιάννη Μουρατίδη

Leave a Reply